Carrefour België gebruikt enkel nog eieren van vrije uitloop voor zijn mayonaises

Carrefour België gebruikt enkel nog eieren van vrije uitloop voor zijn mayonaises

GAIA informeert
24 mei 2016

Net als Lidl België, enkele dagen geleden, kondigt nu ook Carrefour België aan dat het enkel nog eieren van vrije uitloop (code 1) zal gebruiken voor zijn mayonaises van het eigen huismerk.

Deze beslissing is direct van kracht en komt het welzijn van 13.000 legkippen in ons land ten goede. Het gaat hier over 3,5 miljoen eieren per jaar. Ter herinnering: de supermarktketen verkoopt sinds 2007 geen verse kooi-eieren meer.

GAIA is uiteraard blij met dit engagement, zeker met het oog op onze Boycot-cot campagne om de kippen uit hun kooi te halen. De dierenrechtenorganisatie nodigt Carrefour België nu uit om deze maatregel uit te breiden naar alle producten van het eigen merk: koekjes, pasta’s, bereide maaltijden, enzovoort. In België hebben de supermarktketens Albert Heijn, Colruyt en Lidl deze beslissing al genomen. Bovendien is er in ons land geen enkele supermarkt meer die nog verse kooi-eieren verkoopt.

(Foto: Karen Jackson/Flickr)

Meer nieuwsberichten over:
Open uw mailbox en maak een nieuw bericht aan. Klik op de eerste knop hieronder en plak de e-mailadressen in de adresbalk van uw nieuw bericht. Klik op de tweede knop en plak de tekst in uw nieuw bericht. Verzend, en u bent er!
Sluiten
De tekst is correct gekopieerd.