Eieren van vrije uitloop voor de mayonaises en sauzen van Lidl

Eieren van vrije uitloop voor de mayonaises en sauzen van Lidl

Resultaat
20 mei 2016

Lidl België doet een extra inspanning voor het welzijn van de legkippen. De supermarktketen heeft ons zijn beslissing meegedeeld om voortaan enkel nog eieren van vrije uitloop (eieren met code 1 op de eierschaal) te gebruiken voor de mayonaises en sauzen van het eigen huismerk. Dit in de plaats van scharreleieren (code 2). Sinds 2014 gebruikt Lidl geen kooi-eieren meer in producten van het eigen huismerk (koekjes, pasta, bereide schotels,...).

GAIA verheugt zich over deze belangrijke stap, geïnspireerd op onze Boycot-cot campagne, die het leven zal verbeteren van tienduizenden legkippen per jaar. De dierenrechtenorganisatie nodigt andere supermarktketens en voedingsmerken uit om gelijkaardige maatregelen te nemen, met meer respect voor het dierenwelzijn.

In België verkoopt geen enkele supermarkt nog verse eieren van kippen die in kooien worden gehouden, maar kooi-eieren worden wel nog massaal gebruikt in verwerkte producten en in restaurants.

(Foto : Andrea White)

Ontdek hier de geëngageerde merken

Eet kipvriendelijker, vermijd kooieieren

Ontdek hier de geëngageerde merken
Meer nieuwsberichten over:
Open uw mailbox en maak een nieuw bericht aan. Klik op de eerste knop hieronder en plak de e-mailadressen in de adresbalk van uw nieuw bericht. Klik op de tweede knop en plak de tekst in uw nieuw bericht. Verzend, en u bent er!
Sluiten
De tekst is correct gekopieerd.